Kunnen we je helpen?
Heb je een vraag over het bestellen van containers? Hieronder staan de antwoorden op de vragen die we het vaakst krijgen. Misschien staat jouw vraag er ook tussen. Zo niet, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!
Veelgestelde vragen
Alle onderwerpen op een rij. Hopelijk staat je vraag er tussen!
Algemene vragen
Bestel een container met behulp van de bestelmodule op de website, of plaats je bestelling telefonisch. We bellen altijd even om de bestelling na te lopen en eventuele vragen te bespreken.
Nee, dat is niet nodig. Je kunt je gegevens ook los invullen, zonder een account aan te maken. Die gegevens hebben we nodig om de plaatsing en afvoer van de container goed te kunnen verzorgen.
Dat kan uiterlijk vóór 17:00 uur, de dag voor de plaatsing. We brengen €55,00 in rekening voor een “loze rit”, waarbij de annulering voor een container te laat is doorgegeven.
Als er andere afvalsoorten vrijkomen, neem dan even telefonisch contact met ons op via: 024-6454680. We bepalen dan samen wat we het beste kunnen doen in jouw situatie. Samen komen we er altijd uit!
Wij staan natuurlijk ook telefonisch voor je klaar! Op 024 645 46 80 zijn we dagelijks bereikbaar. Bekijk de contactpagina voor onze openingstijden.
Vragen over afval
Wij werken met all-in tarieven.
Voor containers groter dan 10 m3 berekenen we speciale ton-rit-tarieven. Hierbij bepalen de gewichten (tonnen per container) en de afstand tot onze locatie de definitieve prijs.
Je mag de container tot 20 cm boven de rand beladen. Los afval boven deze hoogte vormt een gevaar bij het afvoeren van de container. Houd hier dus rekening mee.
Dit is verschillend per soort container: iedere afvalstroom heeft zijn eigen regels. Is er sprake van een “vervuiling”? Dan rekenen we een extra toeslag.
Vragen over levering en plaatsing
Een containerplaatsing werkt hetzelfde als het parkeren van een auto. Een vergunning is alleen nodig in de binnenstad of het voetgangersgebied in het centrum. We bespreken graag de mogelijkheden met je!
In alle gevallen is het handig om rekening te houden met buurtbewoners en de situatie eromheen. Voorkom gevaarlijke verkeerssituaties en onnodige schade.
Over het algemeen spreken we een tijdsblok af van 2 uur op de afgesproken dag. Natuurlijk kan er op verzoek worden gekeken naar andere mogelijkheden. Denk hierbij aan:
- een belletje of bericht voor we langskomen
- een plaatsing zonder dat iemand aanwezig is
Om de container op de juiste plek te plaatsen, is het fijn als je aanwezig bent. Kan dit niet? Dan is het mogelijk om aan de hand van een goede afspraak de locatie samen te bepalen.
Na een periode van twee weken rekenen we huur voor de container. Is de container een paar dagen langer nodig? Laat dit even weten, dan kijken we samen naar een oplossing.
Ja, dat kan! Doe dit wel vóór 17:00 de dag voorafgaand aan de plaatsing.
Op de website kun je een afvoer of wissel aanvragen. Je kunt ook even bellen om je wensen af te stemmen.
Staat je vraag er niet tussen?
Altijd persoonlijk advies
Staat je vraag er niet tussen of wil je liever persoonlijk advies? Ons team van professionals staat voor je klaar. We helpen je graag verder!